zakaPLAN


ΕΝΑΣ ΝΕΟΣ  ΧΑΡΤΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΘΥΜΝO

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ...ΣΥΝΤΟΜΑ


1.    Τι είναι το zakaPLAN
Το zakaPLAN  (το όνομα του βασίζεται στις ζώνες απαγόρευσης κυκλοφορίας αυτοκινήτων – Ζ.Α.Κ.Α.) αποτελεί απόσταγμα σκέψεων και συζητήσεων για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης του Ρεθύμνου.
Είναι παρέμβαση, σε επίπεδο έκθεσης ιδεών, ιδιαίτερα ολοκληρωμένη, καθώς εκτός από συγκοινωνιακές παραμέτρους, λαμβάνει υπόψη τόσο στοιχειά πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού όσο και τη παραμέτρους από τη διεθνή εμπειρία.
 Είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό συγκοινωνιακό σχέδιο…
 Είναι ένας ΝΕΟΣ ΧΑΡΤΗΣ για την πόλη του Ρέθυμνου…

2.   Βασικοί άξονες ανάπτυξης του νέου χάρτη της πόλης

·    Δημιουργία Ζωνών Απαγόρευσης Κυκλοφορίας ΙΧ. Αυτοκινήτων στο ευρύτερο αστικό κέντρο (Ζ.Α.Κ.Α.).

Όρια προτεινομένης ζώνης : Νέα μαρίνα – Γ. Παπανδρέου – Βενιέρη – Λουκάρεως – Ζυμβρακάκη – Μοάτσου – Δημητρακάκη – Κουμουνδούρου – Ηλιακάκη – Ηγ. Γαβριήλ – Σταθμός ΚΤΕΛ.
Εικ. 1 - Όρια ΖΑΚΑ









Κατά τη θερινή περίοδο, συστήνεται η επέκτασή της ανατολικά, έως το ξενοδοχείο Pearl.

Εντός της ζώνης, θα επιτρέπονται μονό οχήματα  έκτακτης ανάγκης, ειδικά οχήματα ανεφοδιασμού καταστημάτων και φυσικά …ποδήλατα!



·    (Ανά) κατασκευή 3 νέων μεγάλων σταθμών αυτοκινήτων πολύ χαμηλού κόμιστρου στις εισόδους της (ανατολικη – δυτική – βόρεια)

Ανατολικός σταθμός : Κατασκευή χώρου στάθμευσης στην περιοχή της  μαρίνας

Δυτικος σταθμός (αυξημένες ανάγκες λόγω μεγάρου υπηρεσιών) : περιοχή κολυμβητηρίου, διώροφο κτίριο παραπλεύρως ΚΤΕΛ, αναδιαμόρφωση χώρου πίσω από το νεκροταφείο

Νοτιος σταθμός: υπογειος σταθμός στο χώρο του σημερινού παρκινγκ απέναντι από τον κήπο

Συνδυασμός με αρκετούς μικρότερους σταθμούς (π.χ. Περιοχή Σχολής χωροφυλακής)


·     2 ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΡΑΜ  χωρις εναέρια καλώδια για τη σύνδεση των σταθμών τόσο μεταξύ τους, όσο και με τα κέντρα εμπορικών χρήσεων, τα σχολεία, τα κέντρα ψυχαγωγίας και διασκέδασης αλλά και τα μνημεία της πόλης.

ΓΡΑΜΜΗ 1  : Ανατ. Είσοδος (μαρινα)  – Λύκειο ελληνίδων – Περιφερειακός – Δυτική είσοδος (ΚΤΕΛ)
Μήκος : 2,3 χλμ.
Απαιτούμενος χρόνος : 6-7 λεπτά

ΓΡΑΜΜΗ 3 (τουριστική περίοδος) : Ξεν. Pearl – Ανατ. Είσοδος – Λύκειο ελληνίδων – Περιφερειακός – Δυτική είσοδος
Μήκος : 4,3 χλμ.
Απαιτούμενος χρόνος : 10 λεπτά

ΓΡΑΜΜΗ 2 : Ανατολική είσοδος (Νέα μαρίνα ή ξεν. Pearl) - λεωφ. Κουντουριώτη – Βόρεια είσοδος ( κήπος) – Δυτική είσοδος
Μήκος : 1,8 χλμ.
Απαιτούμενος χρόνος : 5 λεπτά

Εικ.2 - Χάρτης Γραμμών Τραμ
·    Γραμμές mini bus & μικρού όγκου οχήματα εφοδιασμού καταστημάτων
ΓΡΑΜΜΗ MINI BUS 1 : Κήπος – εθνικής αντιστάσεως – Λύκειο ελληνίδων (σύνδεση δυο γραμμών σε ενδιάμεσο σημείο)
Μήκος : 0,7 χλμ.
Απαιτούμενος χρόνος : 3 λεπτά

ΓΡΑΜΜΕΣ ANΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ: Αρκαδίου – παλιό λιμάνι - εθνικής αντιστάσεως

·     Μεταφορά όλων των δημοσίων και δημοτικών υπηρεσιών στην περιοχή που ήδη βρίσκονται η νομαρχία, τα δικαστήρια και η εφορία

Μεταφορά του δημαρχιακού μεγάρου, σε νέο σύγχρονο συγκρότημα κτηρίων όπου θα συστεγάζεται με όλες τις δημόσιες και δημοτικές υπηρεσίες (εξοικονόμηση χρόνου συναλλασσόμενων) , στο χώρο που βρίσκεται σήμερα το γήπεδο της Σοχώρας (μεταφορά του γηπέδου εκτός πόλης ή μεγαλύτερη εκμετάλλευση του σταδίου στην περιοχή του Γάλλου.)

·    Σύνδεση περί- αστικών κέντρων με σταθμούς αυτοκινήτων και τραμ, μέσω γραμμών mini bus

      Ενδεικτικά :

ΓΡΑΜΜΗ 1 : Άδελε – Ξενοδοχεία – Πλατανιάς – Μυσσίρια – Περιβόλια – Ανατολική είσοδος

ΓΡΑΜΜΗ 1’ (ΠΥΚΝΩΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ) : Πλατανιας – Μυσσίρια – Περιβόλια – Ανατολική είσοδος

ΓΡΑΜΜΗ 2 : Δυτική είσοδος – Πανεπιστήμιο
(μικροι χρονικοί διαχωρισμοί κατά τις ώρες λειτουργίας του πανεπιστήμιου)

ΓΡΑΜΜΗ 3 : Τρία μοναστήρια – Μασταμπάς – Νότια είσοδος

3.    Δευτερεύοντες άξονες σχεδίου
·     Σταθμοί δωρεάν παραχώρησης ποδηλάτων σε όλους τους σταθμούς αυτοκινήτων



·     Κατασκευή πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής στο χώρο του σημερινού Δημαρχείου 
·     Αποσύνδεση αστικών συγκοινωνιών από την «ανάγκη» θετικού ισολογισμού (κερδοφορία) της υπηρεσίας διαχείρισής τους.
·     Απευθείας σύνδεση της πόλης με λιμάνια και αεροδρόμια Χανίων και Ηρακλείου.
·     Βελτίωση υπαρχόντων (οδός Χανίων – Ηρακλείου) και κατασκευή νέων περιφερειακών οδών για την παράκαμψη της πόλης.









4.   Πλεονεκτήματα σχεδίου -Νέου Χάρτη

  • Εξάλειψη κυκλοφοριακού προβλήματος στο κέντρο της πόλης (μείωση χρόνων μετακίνησης & εκμηδενισμός ατυχημάτων)
  • Εξάλειψη του κυκλοφοριακού προβλήματος στην περιφέρεια της πόλης
  • Ενίσχυση του εμπορικού «κόσμου» μέσω της ευκολότερης πρόσβασης στις εμπορικές περιοχές
  • «Πράσινο Δίκτυο Μεταφορών» - Σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη
  • Πόλη – Πρότυπο – Αύξηση τουριστών
  • Βελτίωση ποιότητας ζωής πολιτών

5.  Παράδειγμα Μετακίνησης βασισμένο στο Νέο Χάρτη


ΠΟΡΕΙΑ :   Πλατανιάς – Παλιό Λιμάνι (καλοκαίρι)

Πλατανιάς – Ξεν. Pearl με αυτοκίνητο (Χρόνος : 5 λεπτά)
Στάθμευση σε νέο Σταθμό Αυτοκινήτων (Χρόνος : 2 λεπτά)
Ανταπόκριση με τραμ (Χρόνος : 4 λεπτά)
Ανατολική Είσοδος Β' – Παλιό Λιμάνι με τραμ (Χρόνος : 4 λεπτά)
Συνολικά : 15 λεπτά
Σήμερα απαιτούνται 15 λεπτά για να διασχίσει κάποιος οδηγός μόνο το κέντρο !!!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου